}

مضرات آلودگی هوا برای بدن ما

1. در صورت امکان در خانه بمانید.

در روزهای آلوده، تا جایی که امکان دارد در محیط های سربسته بمانید و از حساسیت های غیرضروری بیرون از منزل اجتناب کنید. در و پنجره ها را بسته نگه دارید.

2. تهویه هوای داخل

باید به این نکته توجه داشت که در روزهای آلوده، آلودگی هوا به فضای داخل نیز نفوذ می کند. استفاده از دستگاه های تهویه هوا تا حد زیادی می تواند در روزهای آلوده به شما کمک کند و هوای آلوده ی داخل را فیلتر کند.

3. فعالیت های ورزشی و هوازی در هوای آزاد ممنوع

فعالیت های ورزشی مثل دویدن، پیاده روی، دوچرخه سواری در روزهای آلوده و محیط باز شما را در معرض خطرات بیشتری قرار می دهد. زیرا وقتی فعالیت هوازی انجام می‌دهیم، بیشتر از زمان استراحت تنفس می‌کنیم و در این هنگام با هر دم، هوا را عمیق وارد ریه ها می نماییم. به این ترتیب با ورزش در هوای آزاد در روزهای آلوده، بیشتر در معرض خط آلاینده های قرار می گیریم و به جای اینکه ورزش موجب تندرستی ما شود، آسیب بیشتری به بدن ما می‌رساند.

در روزهای آلوده فعالیت های ورزشی خود را به منزل و محیط های سربسته محدود کنید و یا در صورت امکان به ورزش های هوازی دیگر مثل شنا روی بیاورید.

4. اجتناب از مصرف سیگار و قلیان

مصرف سیگار و قلیان در روزهای آلوده شما را چندین برابر در معرض خطر قرار می‌دهد. همچنین افرادی که دخانیات مصرف نمی‌کنند، در روزهای آلوده در محیط های سربسته ای که دود دخانیات وجود دارد، حاضر نشوند.

این نکات برای گروه های حساس بیشتر حائز اهمیت است و در این روزها باید توجه بیشتر به آنها داشته باشید.

گروه های حساس یعنی اطفال، زنان باردار، سالمندان، مبتلایان به بیماری های قلبی و عروقی و تنفسی و نقص سیستم ایمنی.

مشاهده منبع

14 بهمن 1398 - 14:12

نظرات کاربران

امتیاز کل

در حال حاضر نظری ثبت نشده است

ثبت نظر

امتیاز شما